اشتراک تقویم ساعات حضور و عدم حضور

یکی از مزیت های کار ریموت (دور کاری) می تونه باز بودن ساعت کاری باشه و نیاز به حضور حتمن در یک ساعت خاص توسط تمامی تیم نباشه (البته حتما در حالت ریموت این اتفاق رخ نمی ده). اما همین مورد می تونه باعث مشکلات خاص خودش بشه چراکه شما با افرادی قرار هست کار گروهی انجام بدید که هر کدام ساعت های مختلفی برای کار دارند و این می تونه باعث مشکلاتی در هماهنگی و ارتباط بشه.

یک راه مفید در راه حل این مشکل، به اشتراک گذاری تقویم ساعت های حضور یا عدم حضور اعضای تیم با یکدیگر هست.

خوشبختانه سرویس Google Calendar امکانات خوب و لازم برای انجام این کار را در اختیارتان قرار می دهد. کافیس وارد این سرویس شده و منوی تقویم مورد نظرتان را باز کرده و روی گزینه Share this Calendar کلیک کنید:

share-this-calendar

در بخش اشتراک گذاری و ابتدای صفحه می توانید یک نسخه عمومی که همه می توانند به آن دسترسی داشته باشند را ایجاد کنید (پیشنهاد می کنم گزینه Share only my free/busy information (Hide details) را هم انتخاب کرده تا اطلاعات رویدادهایتان نمایش داده نشود (با توجه به دسترسی همه به این تقویم).

public-sharing

در پایین تر نیز شما می توانید تقویم را با فرد خاص دیگری در Google Calendar نیز به اشتراک بگذارید و حتی برای هر نفر سطوح دسترسی مشخصی را تنظیم کنید:

share-permission

حالا با مراجعه به بخش Calendar Details در قسمت Calendar Address می توانید با قرار دادن لینک نسخه iCal به دیگر، تقویم تان را به اشتراک بگذارید:

calendar-ical

حالا کافیست برای اضافه کردن تقویم های دیگران آدرس iCal آن ها را از طریق زیر به تقویم گوگل بدهید:

add-url-calendar

برای نمونه این آدرس تقویم من هست که می توانید در تقویم گوگلتان اضافه کنید.

پیشنهادات:

تنها یک تقویم

شما امکان ایجاد تعداد نامحدودی تقویم دارید که تمامی آن ها می توانند با افراد مشخصی به اشتراک گذاشته شود اما اگر قرار هست ساعت حضور یا عدم حضور خودتان را با دیگران به اشتراک بگذارید، پیشنهاد می کنم از تقویم اصلی خود استفاده کنید (تا جای امکان)، چراکه امکان مدیریت راحتتر را به شما می دهد و شما علاوه بر آن رویدادهایتان را هم در یک تقویم مشاهده می کنید و دیگران نیز در صورتی که در یک رویداد مشخص باشید متوجه می شوند شما در اون ساعت در دسترس نیستید.

پوشه آدرس تقویم ها

برای گروه بهتر است یک دایرکتوری برای قرار دادن آدرس های تقویم تمامی افراد تیم آماده کنید تا افراد جدیدی که وارد تیم می شوند براحتی بتوانند به تقویم دیگر افراد تیم دسترسی داشته باشند.

مدیریت بهتر با Sunrise

متاسفانه Google Calendar مشکلات زیادی سمت رابط کاربری داره و استفاده از تقویم های زیاد روی آن می تونه واقعا گیج کننده باشه. پیشنهاد می کنم برای مدیریت بهتر و ساده تر از تقویم Sunrise که قبلا معرفی کردم استفاده کنید.

Comments are closed.