Wunderlist ابزاری مناسب برای مدیریت کارهای شخصی

wunderlist-mac

استفاده از سیستم های مدیریت کارها در شرکت و گروه های کاری تقریبا داره تبدیل به امری عادی و ضروری می شه. اما تنها بخشی از زندگی ما درون گروه ها و شرکت ها قرار داره و خیلی خوبه که برای بخش دیگر هم از ابزارهای مشابهی استفاده کنیم. این ابزارها می تونه برای خیلی ها یک چک لیست روی یک کاغذ باشه. جدای از اینکه روش چی باشه، وجودش بسیار تاثیر گذار هست.

خودم در طول زمان از ابزارهای مختلفی برای این کار استفاده کردم اما در آخرین تلاش هام به Wunderlist رسیدم و مدتی می شه که مداوم ازش استفاده می کنم و رضایت کافی ازش دارم.

Wunderlist از متد GTD استفاده می کنه و اگر شما از برنامه هایی مثل Things استفاده کرده باشید، محیط بسیار مشابهی را در Wunderlist تجربه می کنید.

در متد GTD یک Inbox وجود دارد با این هدف که هر تسک، کاری و چیزی که به ذهنتان می آید در کوتاه ترین زمان وارد Inbox شود تا ذهن شما درگیر کارهایی که باید انجام شود، نباشد. حالا در بازه های زمانی مشخص لیست Inbox بررسی شده و کارها در لیست هایی از پیش تعریف شده قرار گرفته و موارد اضافی حذف می شود.

wunderlist-all-devices

Wunderlist محیطی بسیار ساده و سریع در اختیارتان قرار می دهد و تقریبا می شه گفت برای هر بستر معتبری یک نسخه دارد (مانند iOS / اندروید / ویندوز / مک و …) و قابلیت Sync شدن بین آن ها بسیار سریع صورت می گیره.

این سرویس در عین سادگی، امکانات مناسبی رو هم در اختیارتان قرار می دهد و حتی می توانید لیست هایتان را با افراد دیگری به اشتراک بگذارید (من تیم کوچکی دیدم که برای مدیریت کارهاشون از این قابلیت و سرویس استفاده می کنند).

وجود یک نسخه Pro با هزینه 5 دلار در هر ماه امکاناتی رو برای استفاده بهتر از برنامه برای گروه ها در اختیارتان می گذارد که البته برای استفاده شخصی و حتی تیمی ساده نسخه رایگان کاملا کفایت می کند و نیازی به استفاده از نسخه Pro نخواهید داشت.

از دیگر قابلیت های بسیار مفید این سرویس برای من، هماهنگی خیلی عالی اون با سرویس Sunrise هست که می توانید مستقیما از داخل Sunrise کارهای روزتان را مشاهده و حتی به آن ها اضافه و یا کم کنید.

جالب است بدانید که این سرویس نیز مانند Sunrise توسط مایکروسافت به تازگی خریداری شده.

استفاده از این سرویس رو برای کسانی که یک برنامه ساده و سریع با قابلیت ایجاد و مدیریت یکسری لیست هستند رو بسیار توصیه می کنم.

یک دیدگاه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *