طراحی مجدد سیستم شبکه اجتماعی : مقدمه

مهمترین سیستمی که در رهنمون روی آن کار می کنیم سیستم مدیریت محتوای بیتریکس هست.

یکی از مهمترین قابلیت های این سیستم بخش شبکه اجتماعی اون هست که با توجه به نیاز کنونی بازار درخواست های خاص خودش رو داره. با توجه به نیاز مشتری ها و بازار تصمیم گرفتیم نسخه جدیدی از این سیستم رو آماده سازی کنیم.

در این راه وب سایت تکنولوژی.زندگی که از همین سیستم استفاده می کند نیز مارا همراهی می کند و با توجه به بازدید روزانه بیش از 1500 نفر از وب سایت کمک خیلی بزرگی به ما برای بررسی نیازها و رفتار کاربران در سیستم کرد.

وب سایت تکنولوژی.زندگی متعلق به نماینده شرکت سونی در ایران می باشد که در حقیقت کلوپی برای هوادارن کمپانی سونی در ایران است.

در این وب سایت کاربران علاقه مند به این برند در یک محیط اجتماعی با یکدیگر در ارتباط و گفتگو هستند.

در سری مطالب مربوط به طراحی نسخه جدید سیستم شبکه اجتماعی قصد دارم روند طراحی مجدد این کار را نوشته و آنرا بررسی کنم.

از روند کامل این فرآیند من بیشتر درباره مبحث ” آنالیز و طراحی ” می نویسم اما در میان آنها به برخی دیگر از فرآیند زیر نیز اشاره می شود:

* عمل پیاده سازی در چند فاز ( Milestones ) تعریف شده است که در این نوشته ها اشاره ای به آن نخواهد شد.

از مواردی که همواره هنگام انجام کار در نظر خواهیم داشت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ساده و زیبا بودن محیط کاربری

  • فضای سفید مناسب در طرح

  • احساس راحتی کاربر با سیستم

  • ترقیب کاربر به عضویت و فعالیت بیشتر در وب سایت

من یک شبکه اجتماعی به این صورت را به دو بخش اصلی تقسیم می کنم:

  • زمانی که کاربر وارد سیستم شده است

  • زمانی که وارد سیستم نشده است

با توجه به کاربر محور بودن این نوع وب سایت ها در درجه اول باید کاربران را ترغیب به عضویت و سپس فعالیت در وب سایت نمود.

پس هدف مهم برای کاربران وارد نشده به سیستم ترغیب برای عضویت و ورود به سایت می شود و کاربران وارد شده نیز فعالیت در وب سایت.

پس در ادامه ما این مبحث را نیز در نظر خواهیم داشت.

Comments are closed.