الکامپ٬ نمایشگاهی بدون جذابیت

elecomp-2011-11

مانند سال‌های گذشته شرکت های ارائه دهنده اتوماسیون اداری٬ برنامه های حسابداری و … . برای من الکامپ هنوز یک نمایشگاه بدون جذابیت است٬ حتی دیگر شرکت هایی همچون سونی و مادایران هم نیستند تا با غرفه‌های بزرگ٬ زیبا و تنوع محصولات بتوانند روحی به این نمایشگاه بدهند.

چرا الکامپ به این شکل است؟

من جواب این سوال رو در بازار بسته شرکت های بزرگ در ایران می دونم٬ جایی که مشتریان شما شرکت های دولتی و سازمان های بزرگ و معمولی. جایی که خلاقیت مفهوم خاصی ندارد و فروش محصولات الزاما ربطی به کیفیت و خدمات آن ها ندارد. جایی که حاشیه سود بالای شرکت‌های تجاری بزرگ با مشتریان بزرگترشان جای هرگونه خلاقیت و رقابت را گرفته است.

در جای دیگر شرکت‌های دیگری را می‌بینیم که در این بازار ناامن٬ کاربران ساده و بی‌اطلاع را نشانه گرفته‌اند تا به هر روشی شده با ارائه محصولات بی‌کیفیت پولی به جیب بزنند و بروند سراغ بازار دیگری تا آن را نیز مورد لطف و عنایت و البته پول باد آورده خود قرار دهند. مسلما در این فضا جایی برای شرکت‌های نوپا و نوآوری که به سختی با این گروه از رقیبان بزرگ و کوچک دست و پنجه نرم می‌کنند باقی نمی‌ماند تا با چند صد هزار تومان وارد چنین نمایشگاهی شوند تا شاید بتوانند دستواردهای فنی و نوآورانه خود را در کنار هیاهوی فروش اینترنت ای.دی.اس.ال رایگان یا طوفان مجموعه نرم‌افزاری کینگ به نمایش بگذارند.

اما چطور می توانیم الکامپ بهتری داشته باشیم؟

در این رابطه نظرات و فعالیت های زیاده انجام شده است. در حوزه شرکتی مقالات و کتاب های بسیار خوبی در زمینه بازاریابی هست. اونطور که از بسیاری از غرفه ها معلومه مسئولین آنها درک مناسبی از پایه ای ترین مفاهیم بازاریابی ندارند!

از نظر من تفکری که پشت الکامپ هست می تونه عوض بشه و از یک گالری تبدیل به یک پایگاه خبری و اطلاع رسانی بشه.

با گسترش اینترنت و بخش تبلیغات و بازاریابی درست می توان این بخش گالری را در سرتاسر سال اجرا کرد پس چرا باید محدود به زمان کوتاه نمایشگاه الکامپ بود؟

آماده سازی نسخه های جدید٬ ارائه امکانات و سرویس های جدید توسط شرکت ها همزمان با نمایشگاه می تواند روحی تازه به آن دهد. چیزی که در سالیان اخیر در نمایشگاه های بزرگ همچون جیتکس و سبیت می توان مشاهده کرد.

در حوزه اطلاع رسانی خوشبخانه در سطح مناسب و مطلوبی قرار داریم پس می توانیم با این تغییر تفکر و با حمایت رسانه ها سطح و جذابیت این نمایشگاه را چندین برابر کنیم.

به امید الکامپی بهتر…

 در همین رابطه ببینید:

+ گزارش تصویری از هفدهمین نمایشگاه الکامپ

3 دیدگاه

  1. اصلا معلوم نیست برای چی الکامپ برگزار می شه!
    داریم می گیم “نمایشگاه” نمی گیم “فروشگاه” !
    من امسال نرفتم ولی احتمالا مثل سال های قبل فروش محصولات تکراریست…
    نمایشگاه رسانه های دیجیتال یه شرکت تمام آنتی ویروسها رو ریخته بود رو یه CD می فروخت ۸ تومن می گفت بریم توش آموزش هم گذاشتم! اگه کار نکرد سال دیگه بیایید پس بدید یکی دیگه بگیرید
    :|

  2. “در جای دیگر شرکت‌های دیگری را می‌بینیم که در این بازار ناامن٬ کاربران ساده و بی‌اطلاع را نشانه گرفته‌اند تا به هر روشی شده با ارائه محصولات بی‌کیفیت پولی به جیب بزنند و بروند سراغ بازار دیگری تا آن را نیز مورد لطف و عنایت و البته پول باد آورده خود قرار دهند”
    چقدر این عبارت برای من ملموس است. متاسفانه رقبایی این چنین داریم که خیلی روی الکامپ حساب می کنند. در حالیکه از آنجا که من مخاطب الکامپ را یک مشتری فله‌ای می دانند، روی الکامپ هیچ وقت حساب باز نکرده ام.

  3. از هر غرفه نزدیک به ۱ میلیون تا چند میلیون پول می گیرن.
    برای تبلیغات پول میگیرن.
    برای دیزاین و طراحی پول می گیرن.
    برای اینترنت پول می گیرن. ( اونم فقط تک کاربره)
    برای ورودیه پول می گیرن.
    برای دستشویی پول میگیرن.

    بعد می گن هیچ شرکتی اجازه فروش هم نداره. مگه طرف مغز خر خرده بیاد غرفه بزنه خوب؟

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *