تنها یک معیار

one-target

حذف کارهای غیرضروری و تمرکز روی هدف اصلی یک قدم بسیار مهم برای داشتن رشد سریع است بطوری که اگر همه تنها بر روی بهبود موضوع و هدف تمرکز داشته باشند، شاهد رشد زیاد حرکت و انگیزه درون تیمی خواهیم بود.

برای موفقیت یک کسب و کار و محصول، ملاک‌های مختلفی وجود دارد که باید در نظر گرفته شود، اما سوال سخت و مهم این هست: مهمترین معیار برای کسب و کار شما در حال حاضر چیست.

The One Metric That Matters is all about finding the right thing to track at the right time – Ben Yoskovitz

معیارتان را انتخاب کنید، برای آن یک مقدار مشخص قرار دهید (چیزی که دارای عدد و رقم باشد تا بتوان به آن رسید و نتیجه را در طول زمان ارزیابی کرد) و آنرا به اطلاع کلیه افراد تیم برسانید.

قسمت سخت‌تر حذف کارهایی هست که در این معیار نمی‌گنجد. بطور مثال معیار انتخابی ما رسیدن به تعداد مشخصی کاربر بود. این انتخاب به دنبال این روش باعث شد تا کارهایی مثل زیر حذف شود:

  • بهبود کارائی برنامه و سرور
  • بهبود رابط کاربری برنامه
  • بهبود پنل کاربری در سایت

و کارهایی از این دست که البته می‌تواند بسیار مهم باشد اما تاثیر مستقیم بر دانلود برنامه توسط کاربر جدید ندارد.

هر کاری که قرار هست انجام شود این سوال را بپرسید:‌ آیا این کار در راستای معیار انتخابی است؟ اگر جواب خیر است آن‌را انجام ندهید در حالی که به نظر کار بسیار مفید و مهمی می‌آید (بله، در اینجا کاربرهای کنونی در اولویت قرار نمی‌گیرند).

one-metric

خلاصه: 

از بین تمامی معیارهایی که دارید یک معیار را انتخاب کنید، برای رسیدن به آن یک مقدار قابل محاسبه مشخص کنید و اگر هدفتان طولانی مدت است،‌ برای رسیدن به آن مسیر پیشرفت ماهانه و هفتگی تعریف کنید سپس کلیه افراد تیم و کارها را مبتنی بر این معیار قرار دهید و تمام تلاشتان را برای رسیدن به آن انجام دهید.

پی‌نوشت:

ملاک پیشرفت در اپفورال براساس یک معیار و آن هم رشد ۱۵ درصدی کاربر در هر هفته قرار داده شد که با موفقیت به این رقم رسید.

در همین راستا بخوانید:

2 دیدگاه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *