وبلاگ برای مخاطبان متفاوت

وبلاگ نویسی جز ابزارهای آنلاین مارکتینگ هست و تو شاخه بازاریابی محتوا قرار می گیره. تو ایران بودن شرکت هایی که در بازه های خاصی وبلاگ های خوبی داشتند ولی ادامه دار نبوده… حداقل من شرکتی نمی شناسم که توی این زمینه در بازه زمانی طولانی، خوب کار کرده باشه (اگر می شناسید معرفی کنید).

اما موضوع این نوشته در مورد نوشتن وبلاگ برای مخاطبان مختلف هست. بطور مثال شرکت گرجی قصد داره 2 مخاطب مهم رو روی وب سایتش پوشش بده:

  • سهامداران
  • خانم های خانه دار

در اینجور مواقع مطمئنا نمی شه در یک مکان 2 مخاطب رو پوشش داد. این مسئله خیلی ساده به نظر می رسه اما وقتی با دقت بیشتر ببینیم اشتباهی هست که خیلی جاها داره انجام می شه. در حقیقت بازاریابی محتوا یک نکته مهم داره:

بازاریابی محتوا زمانی موفق است که مخاطب شما احساس کند فقط برای او دارید مطلب می نویسید.

اگر بیش از یک مخاطب دارید، برای هر کدام یک تجربه شخصی و مرتبط ایجاد کنید.

3c93d5f

اهمیت هدفمند بودن وبلاگ

وبلاگ با خبر فرق می کنه. اینکه صرفا /news بشه /blog شرکت و مجموعه شما خفن تر و باحالتر نمی شه. دانستن مخاطب هدف برای شرکت ها اهمیت خیلی بیشتری داره و البته باید در نظر داشت که بازاریابی محتوا در بلند مدت نتیجه خود را نشان می دهد. پس زمان و استمرار در نوشتن اصل های خیلی مهم این بخش است.

در رابطه با استراتژی نوشتن وبلاگ می تونید این مطلب عالی از وبلاگ فوق العاده Groove رو با عنوان How We Grow Our Business By Marketing To The “Wrong” People بخونید.

تعداد مطالب

اینکه قرار هست چه حجم محتوایی منتشر بشه هم در این تصمیم خیلی مهمه. بطور مثال مجموعه hubspot سه وبلاگ داره:

سه دسته ای که تقریبا به هم نزدیک هستند اما انقدر در این سه دسته محتوا تولید می شه که جدا کردن اون و تخصصی کردنش گزینه خیلی مناسب تریه (یک مثال خیلی خوب دیگه مجموعه وبلاگ های Buffer هست).

ارزشمندترین مخاطب

اگر موقعیت ایجاد چند وبلاگ را ندارید پس تنها مهمترین و ارزشمندترین مخاطبتان را انتخاب کنید و تنها برای او بنویسید (معمولا یک بخش بیشتر از بقیه روی جذب مخاطب اثر گذار است).

فکر می کنم انقدر این جمله گویای مطلب هست که خوبه یکبار دیگه آخر مطلب بیارمش:

بازاریابی محتوا زمانی موفق است که مخاطب شما احساس کند فقط برای او دارید مطلب می نویسید.

Comments are closed.