اینستاگرام من بزرگتره!

اینستاگرام این روزها به دلیل شرایط خاصی که داره تبدیل به گل سر سبد شبکه های اجتماعی در ایران شده و شرکت های زیادی رو می بینیم که این روزها اکانت اینستاگرام دارند و به نوع های مختلف در حال فعالیت بر روی این شبکه اجتماعی هستند.

lgads

سیل انواع مسابقه و جایزه که عکس بگیرید، به بیشترین لایک جایزه می دهیم و … با هدف جمع کردن فالوئر که همه ما دیدیم. اما به چه قیمتی؟ آیا موفقیت اصطلاحا سوشیال مدیا مارکتینگ یعنی داشتن صفحه ای در اینستاگرام با فالوئر بالا؟

digikala

من این روزها صفحه های زیادی که دارای فالوئرهای بالا با تاثیر کم روی محتوای، می بینم و همین دلیلی شد تا یک بررسی ساده بر روی نسبت فالوئر به لایک روی تصاویر انجام بدهم که می توانید در این آدرس نتیجه را مشاهده کنید.

نحوه محاسبه به شکل زیر بوده است:

پنج تصویری که از قراردادنشان بیش از 24 ساعت زمان گذشته شده میانگین لایک گرفته و تقسیم بر میزان فالوئر شده است و در نهایت با ضرب آن در عدد 1000 می توانید مشاهده کنید از هر هزار فالوئر چند لایک به صورت میانگین به عکس ها داده شده است (اطلاعات در تاریخ 14 آگوست جمع آوری شده است).

همونطور که در جدول مربوطه هم می بینید، عدد بدست آمده متفاوت هست، از 4 لایک به ازای هر 1000 فالوئر داریم تا 96 تا.

icoffee

اما بیایم چند تا نتیجه از این اطلاعات بگیریم:

آیا صرفا داشتن فالوئر زیاد نشون دهنده مسیر درسته؟

مطمئنا خیر. همونطور که می دونید در اینستاگرام خیلی راحت می شه لایک و فالوئر خریداری کرد.

آیا مسابقاتی که هم اکنون زیاد می بینیم تاثیر کمی دارند؟

هر مسابقه ای و هر حرکت سوشیال مارکتینگی ای باید یک یا چند هدف اولویت بندی شده داشته باشد. صرفا افزایش فالوئر تاثیر گذار نخواهد بود. من برای نمونه می تونم به پیج ایستاگرام ال جی اشاره کنم با 176 هزار فالوئر و میانگین لایک حدود 1900 برای هر عکس. در دید اول ممکنه ال جی را کاملا موفق بدونیم اما وقتی به نسبت 11 لایک برای هر 1000 فالوئر می رسیم می بینیم خب حتما یه جای کار ایراد داره.

appforall

پیج آماده نخرید!

خیلی ها هستند برای شروع یک پیج رو خریداری می کنند و براساس میزان فالوئرهای اون یک مبلغی رو پرداخت می کنند. اگر شما هم همچین تصمیمی دارید پیشنهاد می کنم دست نگه دارید. ما در اپفورال تجربه انجام این کار رو داشتیم و حالا که تیمی برای حل مشکل و بهبود شبکه اجتماعی آماده یکی از دردسرهاش شده همین کاربرانی که از اول وجود داشتند.

شروع از صفر ممکنه کمی فرآیند رسیدن به نتیجه را طولانی تر بکند اما نتیجه ای خوب دارد، به عنوان نمونه صفحه اینستاگرام بیسکوییت گرجی رو ببینید (با نسبت لایک 44 به 1000 فالوئر).

gorji

چه عددی رو می شه ملاک در آورد

در درجه اول به عددهای بدست آمده در این نوشته بسنده نکنید. رقبا و دسته بندی کارتون رو هم مد نظر قرار بدید، بطور مثال مواردی که مربوط به خوراکی و کافه هستند به نسبت دارای لایک های بیشتری به شرکت ها دارند. پس عدد مناسب کسب و کار خودتان را بدست بیاورید.

من اصولی رفتم جلو اما عدد نسبی صفحه ام پایینه

این نشون می ده شما مسیری را اشتباه رفته اید. شاید عکس هایتان جذابیت لازم را ندارند و …

digiato

آیا عدد پایین به معنای تقلب در جمع آوری فالوئر بوده؟

نمی توان به این نتیجه مستقیم دست یافت ولی اگر عدد خیلی پایین بود احتمال این گزینه بالا هست.

بیاییم با دید اصولی تری به مبحث سوشیال مدیا مارکتینگ نگاه کنیم و این هم مثل اینترنت مارکتینگ ما که شده سئو، نشه.

Comments are closed.