با دره سیلیکون بیشتر آشنا شوید

اگر پیگیر دنیای فناوری هستید به احتمال زیاد نام دره سیلیکون یا سیلیکون ولی را شنیده اید. مکانی که شرکت های بزرگ و کوچک فناوری در آن جمع شده و هر روز شاهد نوآوری های بسیاری از این منطقه هستیم، مکانی که تا به امروز خیلی کشورها و سازمان ها سعی در نمونه برداری آن داشته ولی موفق نبوده اند.

این روزها که شغل محبوب جامعه از خواننده شدن به سمت کارآفرینی در حال حرکت است، آشنایی با دره سیلیکون می تواند دید مناسبی به فرآیند کارآفرینی و راه اندازی استارت آپ ایجاد کند. به همین منظور کتابی با نام ” شناخت دره سیلیکون ” توسط یحیی تابش، محمد مروتی و محمد اکبرپور با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اسلامی ایران در فروردین 94 منتشر شده است.

silicon-valley-scrum

در این کتاب خوب با ایرانی های فعال در دره سیلیکون آشنا می شوید و از تجربیات آن ها می خوانید و در ادامه در مورد نهادهای پشتیبان، کارآفرینی در دانشگاه، اکوسیستم ها، تامین سرمایه شرکت های نوپا، زیرساخت های حقوقی، روندهای سرمایه گذاری و… می خوانید.

مطالعه این کتاب را برای علاقه مندان به کارآفرینی به شدت توصیه می کنم و همچنین با توجه به متون جذاب کتاب می تواند برای همگان جالب باشد، به خصوص بخش آشنایی با کارآفرینان ایرانی فعال در دره سیلیکون.

این کتاب را می توانید از اینجا دانلود و مطالعه کنید.